fredag 14 september 2012

Lite nytt från kursen...

Så här när det är en lite ruggig fredag tänkte jag visa ett par av mina senaste skapelser från online-kursen jag går. :) Man känner sig ju gärna lite extra pysslig en sån här dag. Själv går jag och funderar på vad vi skall göra för mumsigt till middag....maken har tagit fram oxfilé (jag VET - en helt vanlig fredag) och jag hittade ett recept på helstekt oxfilé med ugnsbakad lök som man fyller med lök, vitlök, parmesan, rosmarin och grädde! Det kan ju aldrig bli annat än gott känns det som. Till det en svampsås med rödvin och scharlottenlök. Mums! Får se om vi skall vara så ambitiösa, dottern skall på dans också så då krymper den där matlagningstiden lite.

Bild från den fantastiska kokboken "Våra bästa GI-recept!".
Annars har vi en ganska "öppen" helg framför oss och det känns rätt behagligt. Killarna skall testa "Smurfbasket" på lördag morgon så det blir lite skoj.

Men, tillbaka till mina små skapelser....



 Det här uppslaget gjorde jag när Junelle egentligen gjorde ett med små ulliga, gulliga får på. Men, jag kände mig inte riktigt så "lantlig" av mig så jag bytte ut fåren till resväskor i stället för att symbolisera min reslust och bytte tjejens gummistövlar mot svarta läderstövlar. jag har inte lagt till orden än med de kommer nog rätt vad det är. Jag gillar detta med akrylfärger och paper-piecing himla mycket måste jag erkänna!


Den här gjorde jag när jag insåg att jag nog ville testa tekniken Junelle använt på fåren, med texture paste, i alla fall. Så en kväll i soffan poppade den här idén upp! Att göra fluffiga moln i stället och låta en ängel hänga och dingla i en tråd därifrån. Änglarna är inga fantastiska konstverk precis men det var kul att testa.

Hoppas att du har en härlig helg!
Kram


2 kommentarer:

  1. Vilka fina alster du gör! Bra att du gör dina egna varianter och de fluffiga molnen blev ju härliga.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! :) Jag är ju helt ovan att dela med mig av det jag gör och har dessutom inte skapat på lääääääänge så det värmer gott med dina kommentarer!
    Kram

    SvaraRadera