söndag 9 september 2012

Petra Scissorhands!

För ett par dagar sedan gjorde jag äntligen slag i saken och plockade fram vår eldrivna häcksax för första gången! :) Vi har egentligen aldrig haft någon häck att trimma tidigare men NU.....gisses....världens största, tätaste, stickigaste och bredaste häck! Grannarna var duktiga och trimmade sin del i somras och sedan dess har jag gått och tittat snett på vår del.

Idag tog jag fram stegen för att kunna nå över toppen och gjorde klart hela baksidan. Väldigt nöjd blev jag för att vara första gången - kanske inte super-rakt och perfekt men fullt ok! Här kommer bildbeviset:





Och titta på denna då...

När jag ändå var i farten så tog jag även tag i vår schersmin - rena rama Edward Scissorhands eller vad säger ni?! ;)



Nu har vi bara framsidan kvar men där krävs lite hårdare tag med en motorsåg eftersom vi tänkte ta ned häcken en bit. Men det tar vi en annan dag!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar